fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Beseda s novým velvyslancem ČR v Rusku Danielem Koštovalem
  Zveme vás na besedu s novým velvyslancem ČR v Rusku Danielem Koštovalem o současném mezinárodním dění s názvem Kořeny současného chování Ruska 16. dubna 2025, 18:00–20:00 PEUNI Aula, Spálená 14, Praha 1     Struktura besedy:  Historický vývoj Ruska v kontextu současnosti Politologický popis současného politického systému Ruska Dnešní zahraniční politika Ruska v reakci na konec Studené války Důsledky pro evropské země     Info o…
Datum: 1. 4. 2025
Publicistika fandí mladým talentům – literární soutěž je opět tu!
Vyšší odborná škola publicistiky je hrdým partnerem již sedmého ročníku literární soutěže Ceny Ivony Březinové. Nadační fond Gabrielis ve spolupráci s Národní knihovnou ČR, Vyšší odbornou školou publicistiky, nakladatelstvím Albatros, a pod patronací spisovatelky Ivony Březinové vyhlásil již šestý ročník literární soutěže Cena Ivony Březinové. Tématem aktuálního ročníku je BLACKOUT (aneb chvíle, kdy svět ztrácí známé obrysy) Přihlášky musí být odeslány nejpozději do 30. 4.…
Datum: 25. 3. 2025
Moderátorský workshop ON-LINE? Na VOŠPu žádný problém
Jaké to je být moderátorem? Naši studenti Zuzka Hudáčková a Dan Seidl to nejen dobře vědí, ale dokážou to i naučit! Nedávno si střihli výzvu v podobě historicky prvního online workshopu VOŠP na dálku – a to pro studenty Střední školy informačních technologií ve Frýdku-Místku. Workshop na téma „V kůži moderátora“ byl nabitý praktickými tipy, jak se postavit před kameru i publikum, ovládnout trému, pracovat s…
Datum: 24. 3. 2025