Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:
Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.
Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.
Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.
Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:
Časopis HighTech
Měsíčník o technologiích a technických novinkách
Šéfredaktor: Albína Fišarová Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková Fotograf: Vsevolod Potapov Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter
Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.
Časopis Dozvuky
Hudební měsíčník
Šéfredaktor: Jana Pešková Redaktor: Martin Peprný Korektor: Daria Hrushevská Grafik/Fotograf: Monika Strnádková Ilustrace: Kateřina Boukalová
Časopis JEPEG
Měsíčník pro fanoušky fotografie
autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl
Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:
Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.
Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.
Co se při výrobě studenti naučili?
-
- Pracovat v týmu.
- Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
- Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
- Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
- Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
- Marketingová pravidla titulní strany.