fbpx
preloader

Máme skvělé prváky

Datum: 15. 1. 2023

Co se stane, když dáte pětičlenným týmům prváků zadání:

Vytvořte dvoustranu a titulní stranu nového časopisu na jakékoli téma.

Dostanete skvělé články a návrhy, které by mohly na pultech konkurovat komerčním periodikům.

Naši prváci se výzvy nezalekli a předvedli, co v nich je. A proto nás práce s nimi baví.

 

 

Představujeme vám ukázku semestrální práce studentů prvního ročníku:

Časopis HighTech

Měsíčník o technologiích a technických novinkách

     

Šéfredaktor: Albína Fišarová   Redaktor/Korektor: Kateřina Stárková   Fotograf: Vsevolod Potapov   Grafik: Michaela Harlasová, Jakub Peter

Zajímavost: článek i s autorskými fotografiemi převzal magazín CostaCafé.

 

 

Časopis Dozvuky

Hudební měsíčník

   

Šéfredaktor: Jana Pešková   Redaktor: Martin Peprný   Korektor: Daria Hrushevská   Grafik/Fotograf: Monika Strnádková   Ilustrace: Kateřina Boukalová

 

 

Časopis JEPEG

Měsíčník pro fanoušky fotografie

   

autoři časopisu JEPEG: Josef Novotný, Jonatan Sečka, Antonín Chodúr, Daniel Seidl

 

 

Odborná lektorka Jana Zbyňková ke cvičení v předmětu Publikace a vizuální komunikace uvedla:

Dnešní mediální svět klade na novináře stále vyšší nároky a podmínkou pro úspěšné zvládnutí novinářské kariéry je multifunkčnost, tedy osvojit si i zásady grafického designu, umět zacházet s fotografiemi, ilustracemi a k tomu potřebnými programy. Ale především o vizuální podobě textů umět přemýšlet tak, aby oslovily cílové publikum, vzbudily jeho zájem a byly pro něj srozumitelné.

Právě proto jsme jako semestrální práci v modulu Publikace a vizuální komunikace v redakčních týmech vyráběli titulku a jednu tematickou dvoustranu fiktivního časopisu. Všechny výsledky jsou nad očekávání skvělé, přestože práce v inDesignu, v němž jsme časopisy zalamovali, byla pro většinu studentů premiérou.

 

Co se při výrobě studenti naučili? 

    1. Pracovat v týmu.
    2. Pochopit celé „redakční kolečko“ a dovést produkt až do závěrečného tisku v profesionální tiskárně.
    3. Určit si cílovou skupinu a tu potom oslovovat všemi dostupnými prostředky.
    4. Usilovat o co nejlepší čitelnost a srozumitelnost textu.
    5. Udržet jednotu obsahu a grafické formy v obou částech práce.
    6. Marketingová pravidla titulní strany.

 

Čtěte dále

Dotkni se médií na VOŠPu!
  Dotkni se médií! 6. nebo 13. prosince 2024 Publicistika, Spálená 14, Praha 1     Nechte se inspirovat talentovanými studenty prestižní mediální školy.   Získejte praktické znalosti od studentů, kteří s nadšením sdílejí své zkušenosti a chtějí vám pomoci uspět.       •   FOTKA  •   TELEVIZNÍ ZPRAVODAJSTVÍ   •   TVŮRČÍ PSANÍ  •   •   FILM   •   MODEROVÁNÍ   •   LIVESTREAM   •   Program workshopů Workshopy…
Datum: 13. 11. 2024
Speciální den otevřených dveří na VOŠP
Zažijte novinařinu se vším všudy! Přijeďte se podívat, jak studenti novinařiny získávají praktické dovednosti pod vedením profesionálů. Zveme vás v úterý 3. prosince 2024 na Publicistiku. V 15 a 16 hodin začíná tour po redakcích. Uvidíte tu pravou tvůrčí atmosféru budoucích novinářů. .   FOTOGALERIE – Hrdinové Mediálního dne   Jeden tým, jedno téma, jeden úkol. Mediální den je unikátní projekt Vyšší odborné školy publicistiky,…
Datum: 6. 11. 2024
Pozor, toto setkání vám může změnit život
Setkání s našimi studenty je plné tvůrčího nadšení. Tak rádi mluví o tom, co na Publicistice tvoří, že se vám ani nechce věřit, že mluví o škole.   Náš stánek a naše studentky a studenty nelze přehlédnout. Přijďte a zjistěte, jak se dostat do světa médií! od 19. do 22. listopadu na Brněnském výstavišti Gaudeamus Brno 2024   Ukážeme vám, kudy vede cesta až k…
Datum: 6. 11. 2024