Devátého prosince se studenti Vyšší odborné školy publicistiky dočkali již čtrnáctého ročníku mediálního dne. V ostrém provozu si mohli otestovat své schopnosti vytvářet mediální obsah pod časovým tlakem přímo v terénu.
Mediální den je jedním ze stavebních kamenů praktické výuky tvorby médií v reálných podmínkách.
Studenti se rozdělí do několika audiovizuálních týmů a podle konkrétního zadání pak vyrazí do terénu, aby připravili, natočili a dokončili videoreportáže. Za plného provozu a do večerní uzávěrky.
Mediální den má vždy jedno základní téma, které se každý rok mění. Tento rok padla volba na vánoční svátky a již názvy některých reportáží, které můžete vidět v tomto zpravodajském souhrnu, jako například „Vánoční nehet, Retro Vánoce, Tradice vánoční večeře, Vánoční dárek pro ženu, Historie vánočního stromečku, Vánoční speciality, Vánoční trhy ano i ne či Vánoce a nadace“, napovídají, že se na Vánoce studenti podívali opravdu ze všech úhlů.
Podívejte se na zpravodajský sestřih reportáží z mediálního dne:
Magazín Generace20
Studenti si v rámci mediální dne vyzkoušeli práci na webovém magazínu Generace 20 v době covidové. Studenti si otestovali funkčnost online porady, omezené působení v redakci, řešení řady věcí na dálku i pohyb redaktorů v terénu navzdory různým omezením. Nakonec vzniklo pět čtivých článků na téma Vánoce.
Komunikační agentura PRO.motion
V rámci „vánočního“ mediálního dne připravili studenti zaměření Marketing a produkce médií reklamní spot. Vzali si v něm na mušku tradiční vánočních klišé v reklamě a vůbec poprvé pracovali s vertikálním formátem 9:16, nebot´ spot byl určen pro sociální sítě Instagram a TikTok.
Rádio VYŠŠÍ HLAS
Studenti rozhlasového zaměření připravili za jeden jediný mediální den ve spolupráci se studenty zaměření literárně scenáristického nejen rozhlasovou hru a několik pěkných fejetonů, črt a vánočních glos, ale také rozhlasové pásmo o různých tvářích Vánoc. Nechyběla ani klasická publicistická reportáž ze zákulisí mediálního dne. Poslechněte si rozhlasové audio výstupy studentů VOŠP, které vznikly v rámci mediálního dne: