Text budou studenty Publicistiky provázet celý jejich profesní život. Zvláště, budou-li marketéři a komunikační specislisté. Proto studenty v zaměření Marketing navštívila PR manažerka a novinářka Klára Dedková.
„Zdánlivě snadné zadání – podívat se na text z pohledu čtenáře, není tak jednoduché, pokud má text přinést konkrétní komunikační cíl. I každá platforma má své zákonistosti, a tak běžně píšeme mnoho obměn textů k jednomu tématu,“ představila Klára Dedková studentům rozmanitost práce s textem v komunikační branži.
Klára pak ukázala jednotlivé formáty PR textů ze své praxe jako jsou články na web, newslettery, directmaily, tiskové zprávy či příspěvky na sociální média. Ukázala také některé nepovedené PR texty a upozorňovala na chyby, kterých se někteří marketéři občas dopouští.
Praktické cvičení pak obsahovalo tři pojetí jednoho textu pro různé formáty. Studenti tak museli napsat na zadaný produkt a cílovou skupinu text ve třech obměnách podle toho, kde bude zveřejněný.
„Textům věnujeme v Tvůrčím ateliéru PRO.motion velký důraz, protože se velmi liší od toho, co zatím studenti znají, a tím jsou zpravodajské žánry. Proto jsme chtěli pocvičit studenty v uvědomění, že každý text má svůj účel a cíl a bude tak úspěšný, jak odpovídá cílovému publiku na jejich potřeby,“ dodává lektorka tvůrčího ateliéru Karina Uherková.