Novinářská redakce Generace20
Studenti žurnalistiky mají vlastní publicistický server s názvem Generace20.
Jedná se o webový portál, na kterém budoucí novináři publikují své články o všem, co je zajímá.
Generace20 simuluje fungování v klasické novinářské redakci. Studenti pracují na reálných rozhovorech a vycházejí z reálných událostí. Učí se pracovat se zdroji, psát věcně, barvitě a bez chyb, a především uvádět fakta.
Komunikační agentura PRO.motion
V dílnách a ateliérech oboru Marketing a produkce médií studenti pracují na tvorbě komunikačních kampaní, propagaci na sociálních sítí a organizaci marketingových eventů.
Naše škola zkrátka učí praxí, proto se i tento obor zaměřuje na reálné projekty. Studenti pomáhají Publicistice, aby byla vidět!
Někteří studenti například organizují Speciální den otevřených dveří. Pro toto netradiční setkání studenti vymysleli netradiční formu „RYCHLORANDE“. Tam se uchazeči o studium na Publicistice během pár minut dozvědí to nejdůležitější z každého oboru přímo od studentů jednotlivých zaměření.
Dalším projektem našich studentů je „Grilovačka prváků“, což je grilování pro budoucí prváky hned po oficiálním Zápisu ke studiu na konci června.
Někdy může být obtížné být v roli organizátora. A to třeba ve chvíli, kdy hosté jsou vašimi spolužáky a přáteli. Přesto nám nic nezabrání uspořádat například Halloweenskou party VOŠP.
Nahlédněte na TikTok či Instagram, jehož obsah tvoří právě naši market´áci.
Nová vlna budoucích scenáristů a spisovatelů
Literárně-scenáristické zaměření připravuje studenty na práci v poměrně širokém spektru profesí. Studenti během výuky získávají praktické znalosti z oblasti scenáristiky (televizní, divadelní, filmové i rozhlasové), klasického tvůrčího psaní (od psaní povídek až po psaní beletrie) nebo se například učí redakční práci, aby jednou mohli působit jako literární redaktoři v nakladatelstvích a literárních agenturách.
Studium začínají tvorbou vlastních jednoduchých textů a kromě toho, že hlavně hodně a často píšou, učí se také literárnímu řemeslu, protože bez jeho znalosti to v této oblasti opravdu nejde.
Na konci studia si již zkouší roli hodnotitelů, učí se psát odborné posudky na literární díla a musejí tak prokázat, že jsou schopni identifikovat chyby a slabá místa nejen na cizích, ale také na vlastních textech. Dovedou argumentovat a vysvětlit, proč je něco špatně a jsou schopni navrhnout lepší řešení.
Od prvního krátkého literární textu až k této cílové metě vede dlouhá a nelehká cesta, posetá řadou chyb, ze kterých se budoucí scenáristé, spisovatelé či literární redaktoři učí.
Publicistika má VYŠŠÍ HLAS!
Díky vysílání VYŠŠÍHO HLASU se studenti dostávají od podcastů ke kompletní péči o rozhlasovou stanici, a to zahrnuje pochopení rozhlasové a hudební dramaturgie, i reálný odhad časové náročnosti přípravy různých formátů pořadů (rešerše, natáčení i rozhlasový střih).
V rádiu také musí mnohem více vnímat čas. Vyzkouší si, co je možné stihnout odvysílat za 30 vteřin nebo za tři minuty. I spolupráce v týmu je bude provázet celý profesní život a tady společně trénují korigovat svá vysoká očekávání i respekt k práci ostatních. Není to jednoduché, ale ten výsledek za to stojí.
Studenti Televizní publicistiky mají svou vlastní televizi
Pro Televizi dot natáčí studenti Televizní publicistiky řadu pořadů. Základní formát, který musí televizní redaktoři i kameramani zvládnout, je zpravodajská reportáž.
Reportáže různého žánru musí televizní štáby připravit v rámci Mediálního dne.
Jde o nejvěrnější simulaci běžného dne ve zpravodajské redakci – studenti přijdou ráno do školy, rozdělí se do týmů, dostanou zadané téma a po rešerši a konzultaci s šéfredaktorem míří do terénu. Studenti 2. ročníku pak v centru Prahy natáčí rozhovory, stand-upy a pokrývací záběry. S natočený materiálem míří do školní střižny, kde reportáž sestříhají.