fbpx
preloader

Americké trendy nás posouvají, ale jsme tři roky pozadu, říká Huňáč o naší YouTube scéně

Rubrika: Generace20.cz
Datum: 17. 1. 2025

Český youtuber Ondřej Kašík, vystupující pod přezdívkou Huňáč, poodhaluje, jak moc americké trendy prostupují na tuzemskou scénu. Podle tvůrce, jehož kanál sleduje téměř sto tisíc fanoušků, čerpají Češi hodně inspiraci právě u anglicky mluvících autorů. Huňáč ostatně přiznává, že i on sám často přejímá témata od světových tvůrců.

Sáhnout po nápadech z ciziny rozhodně čeští youtubeři neváhají. Ovšem hranice mezi inspirací a kopírováním je někdy tenká. Vliv Spojených států na sociální média v Česku se neomezuje jen na platformy, ale proniká i do způsobu tvorby obsahu.

„Zahraniční novinky dost ovlivňují českou scénu,“ říká Huňáč a dodává: „Jsme tak tři roky pozadu. Když v Americe něco bouchne, objeví se to u nás hned, ale pokud jde jen o dočasnou vlnu, dostane se to sem až za pár let.“

Čeští youtubeři si tvorbu od anglicky mluvících autorů přebírají různými způsoby. „Spousta lidí to dělá, já taky. Podíváš se na někoho s velkou komunitou, vezmeš jeho nápad a snažíš se ho udělat líp nebo trochu jinak,“ přiznává Huňáč, podle kterého není tento způsob přejímání obsahu ojedinělý. Místní tvůrci se snaží přidat vlastní hodnotu, aby výsledek byl pro domácí publikum atraktivní.

 

Fanoušci nadávají tvůrcům

Přestože mnozí autoři tvrdí, že přejímají pouze inspiraci, diváci mezi ní a kopírováním často nevidí rozdíl. Pokud je nápad příliš podobný originálu, fanoušci to dávají najevo v komentářích. Podle Huňáče jsou v tomto ohledu Češi přísnější než zahraniční publikum. „U nás je hodně lidí, kteří nadávají tvůrcům. V Americe jsou klidnější, neřeší to tolik,“ srovnává.

„Záleží ale i na tom, jak obsah přizpůsobíš českému publiku. Když tam dáš dostatek kreativity, máš větší šanci na úspěch,“ objasňuje. Kašík věří, že jedině tak může přejatý obsah na naší scéně fungovat.

 

Velké projekty táhnou

Ne všechny zahraniční trendy však v Česku rezonují. „Pokud je téma moc geograficky specifické, na naší scéně se často nevyplatí se jím zabývat,“ vysvětluje Huňáč. Češi podle něj preferují obsah, který je přístupný a zároveň atraktivní pro širší publikum.

Zájem z tuzemska se většinou soustředí na velké projekty, jako je například obsah MrBeasta, který je s více než 300 miliony fanoušků nejodebíranějším tvůrcem na YouTube. „Lidi u nás přitahují věci, do kterých zahraniční tvůrci jdou all-in. To u nás nikdo nedělá,“ ví Huňáč. Rozpočet, nasazení i schopnost riskovat jsou aspekty, které podle Kašíka dělají zahraniční obsah tak úspěšným.

 

Autorem článku je Filip Antoni.

Zdroj foto: Archiv respondenta

Čtěte dále

Magazín Generace20 na téma POKLADY
V novém vydání Generace20 se můžete dočíst nejen o lidech, kteří poklady hledají, ale i těch, co je vytváří. A co bychom byli za Čechy, kdybychom mezi největší klenoty nezařadili pivo. Na zlatavém moku jsme se v redakci shodli, ale zda je pokladem české gastronomie takový katův šleh, už tak jisté není… Možná se po přečtení také vydáte pátrat na zříceninu hradu Trosky a díky našim redaktorům už teď víte, jak…
Rubrika: Generace20.cz
Datum: 31. 3. 2025
RYCHLORANDE s VOŠP aneb Jak si vybrat školu?
Studenti jednotlivých zaměření představili své obory zájemcům o studium a pomohli jim objevit, který je pro ně ten pravý. Na Publicistice se totiž konalo RYCHLORANDE s VOŠP. Uchazeči se mohli v rámci desetiminutových rozhovorů ptát na vše, co je během studia čeká, a získat různé tipy a rady, které jim pomohou překonat první ročník. Studenti byli připraveni podělit se o mnoho zajímavostí a zkušeností ze…
Rubrika: PRO.motion
Datum: 26. 2. 2025
Miro Šmajda: SuperStar mi dost pomohla. Kariéra „z garáže“ by byla hodně náročná
Hudba provázela Mira Šmajdu už od dětství. Svůj talent poprvé ukázal celému Česku v roce 2009, kdy se stal finalistou v pěvecké soutěži SuperStar. Cesta od talentové soutěže k vlastní kapele a působení ve známé rockové skupině je příběhem, který inspiruje nejen začínající hudebníky, ale i všechny kteří si jdou za svým snem.
Rubrika: Televize dot
Datum: 20. 2. 2025