Postavit kompletní zpravodajskou relaci jako jsou večerní televizní zprávy. To byla výzva pro 9 audiovizuálních týmů televizní publicistiky Televize dot na 16. Mediálním dni VOŠP.
Mediální den začíná vždy v 8:00 zadáním tématu celého Mediálního dne.
Poté jsou studenti 2. ročníku Televizní publicistiky rozřazeni do týmů, protože ani v zaměstnání si své kolegy často vybírat nemohou. Následně se týmy věnují rešerši, aby se v zadaném tématu rychle zorientovaly a hledají cestu, jak reportáž zpracují. Týmy si vylosují také zaměření reportáže – od ekonomiky, lifestyle, komunální témata až po kuriozitu. Studenti si musí naplánovat práci tak, aby stihli deadline.
Štáb v sestavě redaktor, kameraman a produkční se věnují rešerši, aby se v zadaném tématu rychle zorientovali a hledají cestu, jak reportáž zpracují. Vše musí samozřejmě schválit editor. Až pak se novináři ve výcviku vydávají do terénu, kde natáčí rozhovory, pokrývací záběry, stand-upy…
S natočeným materiálem se po několika hodinách vrací do školní střižny a pod vedením zkušených profesionálů vzniká z jednotlivých studentských reportáží zpravodajská mozaika, která je ve večerních hodinách vysílána živě.
Televizní moderátorka Zpravodajské mozaiky na téma Čeho je moc, toho je příliš byla Alice Lacková.
Na média si na Publicistice nehrajeme, ale pracujeme v reálných podmínkách, s nimiž se studenti následně setkávají za ostrého provozu v mediálních domech.
Nezastupitelnou roli hrají pedagogové = mediální profesionálové, kteří studenty vedou. Předávají jim své zkušenosti a rozvíjejí ve studentech týmovou spolupráci, odolnost vůči stresu a nutnost spoléhat se jeden za druhého. Studenty vnímají jako své budoucí kolegyně a kolegy.
Mediální den Publicistiky je natolik výjimečný, že studenty přichází podpořit i naši absolventi. Jsou jim tak oporou při jejich dalším kroku k mediální dospělosti. Většina z nich pracuje v mediálních profesích a vyhledávají si mezi studenty své budoucí kolegy. Mediální den tak funguje i jakýsi pracovní mini-veletrh, na němž studenti předvedou, co umí.
.
MEDIÁLNÍ DEN
jeden tým, jedno téma, jeden úkol
Do mediálního dne se zapojují studenti 2. ročníku všech zaměření.