Naše škola oslaví v roce 2026 třicet let od svého založení. A kdo jiný by měl naplánovat oslavy než sami studenti? V rámci tvůrčího ateliéru PRO.motion dostali za úkol připravit návrh kampaně, která toto významné výročí oslaví. Pět týmů představilo své projekty, tři nejlepší z nich postoupily do finální prezentace v komunikační agentuře Ogilvy.
Každý tým měl za úkol navrhnout originální koncept oslavy 30 let naší školy. Tři vítězné týmy dostaly možnost představit své nápady 16. ledna 2025 přímo v Ogilvy, kde jejich práci hodnotila odborná porota složená z Natálie Sedláčkové (Senior PR Consultant, Ogilvy Czech), Petra Uherky (ředitel VOŠP) a Josefa Ftorka (odborný lektor PR na VOŠP).
„Byl jsem potěšen jednotlivými návrhy. Studenti ukázali svou kreativitu a schopnost myslet jako skuteční profesionálové,“ dodal ředitel školy Petr Uherka.
Jedna z finalistek, Nela Provazníková, popsala svou zkušenost takto:
„Přicházela jsem do prostor agentury Ogilvy s přirozenými obavami. Marketing a reklama jsou pro mě stále neprobádané vody. Společně s kolegy jsme ale představili naši kampaň a za oba mohu říct, že jsme na sebe pyšní.“
Nela Provazníková studuje hlavní obor autorskou žurnalistiku. Do tvůrčího ateliéru chodí pro další inspiraci a rozšíření obzorů.
Kampaň: 30 let příběhů
Magdaléna Merglová popsala jejich kampaň těmito slovy:
„Naše kampaň se především zaměřuje na různorodé aktivity, které strategicky rozvíjejí povědomí o VOŠP, propojují školní komunitu a posilují vztahy s profesní sférou a veřejností. Charitativní běh a benefiční aktivita zdůrazňují společenskou odpovědnost a pomoc druhým. Soutěž pro SŠ oslovuje nové uchazeče, ples stmeluje komunitu školy. Beseda otevírá diskusi o budoucnosti médií, archivní projekt vyjadřuje historii školy.„
Příběhy, které tvoří VOŠP
Celý tým se zaměřil na lidské příběhy, které jsou klíčovou součástí mediální tvorby. Jejich kampaň ukazuje VOŠP jako živoucí organismus, který prostupuje životy studentů, pedagogů i absolventů a ovlivňuje jejich kariéru i osobní směr.
„Naším cílem bylo vzbudit pocit sounáležitosti s komunitou VOŠP,“ vysvětlil Daniel Koštoval.
Odborná lektorka ateliéru PRO.motion Karina Uherková zhodnotila projekty slovy: „Za posledních 30 let dosáhla VOŠP mnoha významných milníků, na které můžeme být právem pyšní. Chtěli jsme dát studentům marketingu možnost naplánovat oslavy podle svých preferencí. Mám radost, že se sešly skvělé náměty, z nichž některé máme v úmyslu realizovat.“