Publicistika představuje
praktický roční certifikovaný kurz
rozvoje pokročilých digitálních kompetencí
Multimediální učitel
Díky kurzu multimediálních dovedností máte možnost rozšířit si kvalifikaci o další oblast, nebot´ znalosti z kurzu využijete napříč profesemi.
Kurz je postavený na praktické výuce, získané know-how tak můžete okamžitě využít. Například si v rámci kurzu natočíte vlastní minidokument, nebo dostanete základy mobilní žurnalistiky, což je zkušenost, kterou využijete, at´ vás profesní cesta zavede kamkoli.
Obsah kurzu:
Tvorba audiovizuálních formátů
Naučte se zacházet s mobilem, fot´ákem nebo kamerou. Každý umí namířit objektiv a točit, ale ne všechny výstupy stojí za zveřejnění. Ukážeme vám, jak na to. Co dělat před, při i po natáčení, aby stál váš výstup za to.
Storytelling, informace, edukace
Mediální sdělení vyžaduje dobrý příběh. Naučte se být dobrým vypravěčem. Připravte si dramaturgii obsahu na míru cílové skupině. Storytelling ve službách… vzdělávání, cestování, výzkumu atd.
Digitální gramotnost v praxi
Výběr těch nejdůležitějších dovedností k překonání každodenních výzev v elektronickém prostředí. Naučte se využívat ty správné vlastnosti nástrojů MS Office, získejte vhled do struktury HTML, buďte jako doma v cloudových řešeních, tvorbě a sdílení dokumentů online. Buďte pro své žáky, klienty, partnery k dispozici online a z perspektivy jejich potřeb.
Infografika a vizualizace ve výuce
Naučte se vizuálně komunikovat svá sdělení. Od jednoduchých plakátů, přes infografiku až po myšlenkové mapy. A picture is worth a thousand words
Pokročilá tvorba audiovizuálních formátů
Posuňte své výstupy na vyšší úroveň vyzkoušíte si v praxi různé žánry a formáty AV tvorby. Tvorba výstupu však není jen samotné natáčení, a příprava na něj. Naučte se přemýšlet jako produkční a dejte svým výstupům život jako promotér vlastního obsahu.
Digitální nástroje pro vzdělávání/výzkum/komunikaci
Naučíte se uchopit obsah jako multimediální koncept, a integrovat jej do tematických i formálních celků. Podíváme se na multimediální vlastnosti veřejně dostupných služeb s interaktivním potenciálem. Využijeme geolokační služby, časové osy, i možnosti interaktivní fotografie.
Úskalí při veřejném projevu – rétorika před kamerou a mikrofonem
Kultura mluveného projevu je základem každé komunikační profese. Jak pracovat s hlasem, s dynamikou řeči, pauzou? Kam s rukama, jak gestikulovat, kam se dívat a jak své publikum vstřícně naladit? To vše se dozvíte – a v praxi si vyzkoušíte – v tomto modulu.
Digitální portfolio a práce s obsahem
Tvorba portfolia, práce s obsahem portfolia a jeho správa ve veřejném prostoru. Portfolio jako archiv, výkladní skříň i komunikační a evaluační nástroj.
KDE a KDY
Chci kurz
prof. Michal Nedělka, děkan Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy:
„To, že ve výuce používáme multimédia, je samozřejmost. Pouhé vytváření jednoduchých prezentací a přebírání hotových videí či jiných zdrojů z internetu už ale nestačí. Potřebujeme vlastní útvary, vytvořené na míru těm, s nimiž se setkáváme ve své výuce. Potřebujeme k tomu svou režii a dramaturgii. A to všechno potřebujeme opravdu umět.“
Mgr. Petr Uherka, ředitel Publicistiky:
„Naše dobré vztahy s vysokými školami nám umožňují nabídnout technologické zázemí a know-how profesionálů v řadách našich lektorů. Během ročního kurzu studenti dostanou znalosti a praktické dovednosti tak, aby ovládli digitální nástroje pro vzdělávání a mohli se stát tvůrci audiovizuálních médií. Připravili jsme program, který je zvláště vhodný pro kreativní studenty, kteří chtějí být výtečnými učiteli, popularizátory a třeba také autory vzdělávacích médií budoucnosti.“
Účastníci kurzů v minulých letech
Fotografie nahoře představuje absolventy kurzu z Pedagogické fakulty UK a fotografie dole zachycuje absolventy z Panevropské univerzity.
O Publicistice
Vyšší odborná škola publicistiky v Praze je novinářská škola zaměřená na široké spektrum mediálních profesí. Předností studia na Publicistice jsou mediální profesionálové v řadách lektorů, pestrý výběr praktických dílen, odborné praxe, moderní technologické zázemí i flexibilita rozvrhu. Škola tak dokáže vybavit studenty nejen znalostmi a praktickými dovednostmi, ale hlavně reálnými zkušenostmi z mnoha profesí na poli televizních, rozhlasových, internetových i tištěných médií.
Foto z Mediálního dne, který simuluje jeden den zpravodajských štábů televizních, tištěných i digitálních médií. Studenti 2. ročníku Publicistiky vytvoří týmy, dostanou téma a večer promítají reportáže ve Zpravodajské mozaice. Ani v průběhu takto náročného dne studenty neopouští humor, a to dokládá tradiční Backstage mediálního dne.
Publicistika zároveň není jenom novinářství a média jako progresivní obor nabízí uchazečům velkou příležitost najít v nich právě své místo. Proto je pro studenty velmi zásadní první ročník, ve kterém poznávají atraktivitu jednotlivých profesí a odhalují své talenty ve všech zaměřeních – Žurnalistika a tvůrčí psaní, Marketing a produkce médií, Televizní publicistika a Rozhlasová publicistika.
Druhý a třetí ročník pak ve zvolených zaměřeních nabízí šanci načerpat tolik poptávané zkušenosti v malých týmech praktických dílen a ateliérů, v rámci školních projektů či při odborných praxích přímo u zaměstnavatelů.
Foto z Mediální hry pro studenty středních škol, kteří si v televizním studiu Publicistiky vyzkouší pocity televizního hlasatele, pozorného redaktora nebo roli tiskového mluvčího.
Média jsou jakousi nervovou soustavou společnosti, propojují nás, zprostředkovávají komunikaci, uspokojují naše potřeby. Společnost se mění a média se rychle mění s ní. Internet, digitální technologie a všudypřítomné sítě zvyšují dostupnost informací a umožňují vznik nových komunikačních forem i nových médií. Potřeba kvalitních obsahů a šikovných a kompetentních tvůrců ale nemizí, právě naopak.
Absolventi Publicistiky během studia nasbírají cenné profesní zkušenosti, a proto si je jejich šéfové chválí.
Naše škola vzdělává budoucí novináře a mediální specialisty a během 28 let své existence vychovala téměř 1500 úspěšných absolventů, z nichž mnoho zakotvilo v médiích jako reportéři, publicisté, moderátoři, sportovní novináři či komentátoři, televizní a rozhlasoví redaktoři, střihači, kameramani, fotografové, produkční, multimediální producenti nebo v komunikačních agenturách či na straně klientů jako marketéři, kreativci, tiskoví mluvčí atd. Tito nadaní lidé k nám přišli, zjistili, v čem jsou dobří, rozvinuli svůj talent a teď dělají, co je baví.
Absolventy Publicistiky potkáte napříč médii a světa komunikace.
Foto: absolventka Publicistiky Nikola Červinková